reklama

U neurológa ako u debila

Bohužiaľ a je to tak. Aspoň tak to si pacient pripadá v neurologickej ambulancii v našom malom obvodnom meste. Každý pacient tam má svoj problém a hľadiac svojim zrakom na čakáreň, zdá sa, že nemalý, čo je myslím dosť škoda. Veľa mladých navštívi túto ambulanciu  za jeden deň. Napriek všetkým útrapám pacientov, je to milé moderné  prostredie, ale z pacientov sám nemenovaný neurológ robí debilov. Posúďte sa mi!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

To, že sa v zdravotníctve za služby platí, na to sme si už pomaly zvykli ako koza na nôž, museli sme si zvyknúť jednoducho, priniesla to doba. Za rôzne vyšetrenia sa u spomínaného neurológa platí taxa 7 eur. Táto suma sa mi zdá pritiahnutá za vlasy a dosť vysoká, keď si uvedomíme, že do tejto ambulancie chodia najmä starí ľudia, ktorých dôchodok je aj tak malý a v tomto prípade je takáto suma dosť veľký peniaz.

Pán doktor, treba si uvedomiť, že Váš pacient po Vašej návšteve u Vás ide do lekárne. Ja osobne v lekárni spolu platím každý mesiac 21 eur. Ak sa k tomu priráta tých pôvodných Vašich 7 a cena za autobus tam a späť domov, je to v prepočte viac ako 800 sk na deň, o ktoré pacient prichádza.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale nie o tom som chcel.

Potreboval som vyšetrenie EEG, za ktoré mi bolo robené ešte v júli 2013, zaplatil som zaň spomínanú sumu, čiže som splnil svoju základnú povinnosť vyplývajúcu zo zákona. Avšak to, že môj ďalší odborný lekár potrebuje výsledky EEG a neurológ mi nechce dať výsledky vyšetrenia, je dosť smutné. Zdravotná sestra ma vždy odbije treba čakať. Áno pacient má čakať, tak čakám ..., ale aby pacient iba pre výsledky čakal 2 až 3 hodiny, kedy už pomaly musím ísť domov, pretože poobede pracuje, je dosť silná káva i pre pacienta. A keď zdravotnú sestru poprosím o spomínaný dokument, nepozná iné slovo ako

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Treba čakať ďalej. Alebo príďte na budúce! - Kvôli výsledkom jedného vyšetrenia chodím k môjmu neurológovi už od júla tohto roku ako na hodiny klavíra a verte, prestáva ma to baviť. Treba dodať, že je už november 2013 a ja výsledky spomínaného EEG nemám v ruke. Je tak ťažké výsledky prefotiť? Veď originál sa nechá neurólogovi, mne sa dá do rúk kópia, aby aj ostatní lekári do nej mohli nahliadnuť a vec je vybavená.

Strácam trpezlivosť. V auguste som takto nechal u zdravotnej sestry kartu poistenca, tá mi ju pri opätovnej návšteve nechce ani doteraz vydať. Odbije ma slovami. - Pán doktor odkazuje, treba čakať. - Tak som bez karty poistenca dobré tri mesiace. Čosi strašné a nepredstaviteľné a nezodpovedné od tohto neurológa, ktorý takto z pacientov robí debila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Človek je bezradný nevie, čo má robiť a čakať v čakárni celú večnosť nebudem. Nepoznám východisko z tejto situácie. Pacienti v čakárni vravia, že lekár očakáva ďalších 7 eur. Ale za čo? Za to, že mi dajú do ruky výsledky vyšetrenia, ktoré potrebujem? Veď to nie je vyšetrenie, ako také? Tak o čo tu ide? O biznis, ktorý si môže dovoliť každý súkromný lekár a zdierať pacienta. Je to nefér voči pacientovi, ktorý má aj tak dosť zdravotných problémov a musí zažívať takéto peripetia, akým je vydanie výsledkov a vlastnej poisteneckej karty.

Kde sa dopracujeme, ako sa celá záležitosť vyrieši, uvidí iba čas.

Gabo Németh

Gabo Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  1 227
  •  | 
  • Páči sa:  0x

profesionálny knihovník, básnik, spisovateľ, od roku 2006 člen Spolku slovenských spisovateľov. Vydal básnické zbierky: Za súmraku, Slnko nad básňou, Rodinný album.V roku 2016 mu vyšla vo vydavateľstve Spolku slovenských spisovateľov už v poradí štvrtá básnická zbierka Srdce na kľúč. Táto zbierka dosiahla celkom slušný úspech.Prekladá sa do dvoch jazykov: do taliančtiny a čínštiny, preto sa autor rozhodol až po jeho preložení poslednej básnickej zbierky Srdce na kľúč ponúkne svoje dielo na slovenský trh.Domnieva sa totiž, že týmto zbierka Srdce na kľúč dosiahne to, čosi básnik Gabriel Németh zaumienil, nájsť svojimi veršami skutočnú cestu nielen k slovenskému čitateľovi ale aj zahraničnému.Momentálne Gabriel Németh dokončil svoj prvý román Slzy pre bolesť a mieri s ním do vydavateľstva IKAR.Autor sa venuje duchovnej poézii. Chce byť pokračovateľom katolíckej moderny a venovať sa spisovateľskej tvorbe ako autor - spisovateľ......, Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenádenná čítanosťdenná čítannosť

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu