To, že sa v zdravotníctve za služby platí, na to sme si už pomaly zvykli ako koza na nôž, museli sme si zvyknúť jednoducho, priniesla to doba. Za rôzne vyšetrenia sa u spomínaného neurológa platí taxa 7 eur. Táto suma sa mi zdá pritiahnutá za vlasy a dosť vysoká, keď si uvedomíme, že do tejto ambulancie chodia najmä starí ľudia, ktorých dôchodok je aj tak malý a v tomto prípade je takáto suma dosť veľký peniaz.
Pán doktor, treba si uvedomiť, že Váš pacient po Vašej návšteve u Vás ide do lekárne. Ja osobne v lekárni spolu platím každý mesiac 21 eur. Ak sa k tomu priráta tých pôvodných Vašich 7 a cena za autobus tam a späť domov, je to v prepočte viac ako 800 sk na deň, o ktoré pacient prichádza.
Ale nie o tom som chcel.
Potreboval som vyšetrenie EEG, za ktoré mi bolo robené ešte v júli 2013, zaplatil som zaň spomínanú sumu, čiže som splnil svoju základnú povinnosť vyplývajúcu zo zákona. Avšak to, že môj ďalší odborný lekár potrebuje výsledky EEG a neurológ mi nechce dať výsledky vyšetrenia, je dosť smutné. Zdravotná sestra ma vždy odbije treba čakať. Áno pacient má čakať, tak čakám ..., ale aby pacient iba pre výsledky čakal 2 až 3 hodiny, kedy už pomaly musím ísť domov, pretože poobede pracuje, je dosť silná káva i pre pacienta. A keď zdravotnú sestru poprosím o spomínaný dokument, nepozná iné slovo ako
- Treba čakať ďalej. Alebo príďte na budúce! - Kvôli výsledkom jedného vyšetrenia chodím k môjmu neurológovi už od júla tohto roku ako na hodiny klavíra a verte, prestáva ma to baviť. Treba dodať, že je už november 2013 a ja výsledky spomínaného EEG nemám v ruke. Je tak ťažké výsledky prefotiť? Veď originál sa nechá neurólogovi, mne sa dá do rúk kópia, aby aj ostatní lekári do nej mohli nahliadnuť a vec je vybavená.
Strácam trpezlivosť. V auguste som takto nechal u zdravotnej sestry kartu poistenca, tá mi ju pri opätovnej návšteve nechce ani doteraz vydať. Odbije ma slovami. - Pán doktor odkazuje, treba čakať. - Tak som bez karty poistenca dobré tri mesiace. Čosi strašné a nepredstaviteľné a nezodpovedné od tohto neurológa, ktorý takto z pacientov robí debila.
Človek je bezradný nevie, čo má robiť a čakať v čakárni celú večnosť nebudem. Nepoznám východisko z tejto situácie. Pacienti v čakárni vravia, že lekár očakáva ďalších 7 eur. Ale za čo? Za to, že mi dajú do ruky výsledky vyšetrenia, ktoré potrebujem? Veď to nie je vyšetrenie, ako také? Tak o čo tu ide? O biznis, ktorý si môže dovoliť každý súkromný lekár a zdierať pacienta. Je to nefér voči pacientovi, ktorý má aj tak dosť zdravotných problémov a musí zažívať takéto peripetia, akým je vydanie výsledkov a vlastnej poisteneckej karty.
Kde sa dopracujeme, ako sa celá záležitosť vyrieši, uvidí iba čas.