reklama

Priateľstvo dôležité ako soľ

Sú okamihy v živote človeka, keď to má ťažké, až príliš. Cíti sa sám, mnohokrát opustený a bezradný . A každá pomoc v takomto čase , je viac než dôležitá a veľmi podstatná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Akoby vtedy vstali z popola, začali odznova a hreje vás pocit, že vám ktosi pomohol, na koho sa vždy môžete spoľahnúť.

Obrázok blogu

Dnes je priateľstvo vzácnejšie ako soľ. Nie sme v rozprávke pre deti, sme v skutočnej realite, žijeme tento život so skúsenosťami, ktoré učia bojovať, víťaziť,ale aj prehrávať. 

Bez priateľov je život bezcenný a fádny, nemá tú pravú cenu, o ktorú stojíme.

 A aj keď priateľov máme, občas sa stáva, že dokážu zradiť a to bolí najviac. Pravých, skutočných priateľov je málo, treba si ich vážiť, aby sa raz tento vzťah nepotopil ako Titanic.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nikdy som nemal na také čosi šťastie.

 V škole som mal málo kamarátov, bol som iný, vždy som hľadal priateľstvo u starších. S nimi som sa vedel porozprávať o všetkom, o svojich problémov, radostiach a smútkoch. Chápali ma viac, ako mladší odo mňa. Som totiž telesne postihnutý a deti dokážu byť veľmi zákerné. O tom, čo som od nich dostával je aj škoda hovoriť. Ani nechcem...,

 Na zlé sa zabudlo a spomínať treba na to dobré a krásne.

 Ale predsa bol ktosi, koho som mohol nazvať priateľ, kamarát. Bol to spolužiak zo školy. Volal sa Jano. Rozumeli sme si a mali sme veľa spoločné. Rád čítal ako ja, mal rád prírodu a rád chodil na ryby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Žiaľ už nie je medzi nami. Tragicky zahynul, mladý, nikto z nás to nečakal.

 A tak keď sa vraciam na miesto jeho večného odpočinku, kde odpočívajú mnohí iní mladí ľudia, pýtam sa. Prečo? Možno to chcel osud. Ale ide sa ďalej, musíme padnúť, aby sme vstali a ďalej šli, kráčali vpred. Nikdy sa nesmieme vzdávať, musíme veriť a dúfať, že náš scenár, ktorý žijeme je dávno predurčený a na tom nič nezmeníme.

 Napriek tomu verím na dobrých ľudí i na nové priateľstvá.

 Sú medzi nami ľudia, ktorí si jeden druhého vážia, dokážu pri nás stáť a byť nám oporou.

 Za oknami svitá. Možno na lepšie na časy, kedy spoznáme človeka s pravým srdcom v hrudi, možno priateľa, o ktorom ani nevieme. Život je bestseller a každá kapitola v ňom má svoj zmysel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Stačí tak málo, iba veriť a dúfať.

Gabo Németh

Gabo Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  1 227
  •  | 
  • Páči sa:  0x

profesionálny knihovník, básnik, spisovateľ, od roku 2006 člen Spolku slovenských spisovateľov. Vydal básnické zbierky: Za súmraku, Slnko nad básňou, Rodinný album.V roku 2016 mu vyšla vo vydavateľstve Spolku slovenských spisovateľov už v poradí štvrtá básnická zbierka Srdce na kľúč. Táto zbierka dosiahla celkom slušný úspech.Prekladá sa do dvoch jazykov: do taliančtiny a čínštiny, preto sa autor rozhodol až po jeho preložení poslednej básnickej zbierky Srdce na kľúč ponúkne svoje dielo na slovenský trh.Domnieva sa totiž, že týmto zbierka Srdce na kľúč dosiahne to, čosi básnik Gabriel Németh zaumienil, nájsť svojimi veršami skutočnú cestu nielen k slovenskému čitateľovi ale aj zahraničnému.Momentálne Gabriel Németh dokončil svoj prvý román Slzy pre bolesť a mieri s ním do vydavateľstva IKAR.Autor sa venuje duchovnej poézii. Chce byť pokračovateľom katolíckej moderny a venovať sa spisovateľskej tvorbe ako autor - spisovateľ......, Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenádenná čítanosťdenná čítannosť

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu