reklama

Ja, môj kríž a Boh

/ zamyslenie po prepustení z nemocnice /

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Možno raz ,

keď srdce naposledy,

vydýchne môj čas na tejto zemi,

slnko sfúkne žiarivé leto na popol.

môj kríž..., odteraz verím na návraty
môj kríž..., odteraz verím na návraty (zdroj: www.googleobrázky.sk)

Ponorím svoje oči navždy do tmy

a zazvoním u brány v nebeskom raji.

Zatiaľ sa mi srdce tvári,

že bije hrdo splašene.

V tichu je priestor pre báseň,

dlhá moja cesta, ruže a kamene.

V tej izbe bielej ako sneh,

ktorý dohára

a kvety zakvitnuté na stromoch.

Svoje vieme, ja môj kríž a Boh.

V tej izbe, kde šlo o veľa,

vrátil sa syn k svojej matke,

vrátil sa muž k žene,

ktorú má tak rád.....,

V tej izbe sa čosi končí a predsa začína....,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

/ Dvakrát bezvedomie - dvakrát prebudený z kómy /

A cesta dlhá, ktorá ešte čaká ma....,

V tej izbe bielej ako sneh,

vrátil som sa z druhého brehu,

a srdce mi znova nanovo bije cvalom splašených koní.

V tej izbe svoje vieme, ja môj kríž a Boh.

Viac slov sa nezmestí do týchto slôh.

Iba viera, srdce, cit.

Odkaz: ďalej sa ide, ďalej treba žiť.

Gabo Németh

Gabo Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  1 227
  •  | 
  • Páči sa:  0x

profesionálny knihovník, básnik, spisovateľ, od roku 2006 člen Spolku slovenských spisovateľov. Vydal básnické zbierky: Za súmraku, Slnko nad básňou, Rodinný album.V roku 2016 mu vyšla vo vydavateľstve Spolku slovenských spisovateľov už v poradí štvrtá básnická zbierka Srdce na kľúč. Táto zbierka dosiahla celkom slušný úspech.Prekladá sa do dvoch jazykov: do taliančtiny a čínštiny, preto sa autor rozhodol až po jeho preložení poslednej básnickej zbierky Srdce na kľúč ponúkne svoje dielo na slovenský trh.Domnieva sa totiž, že týmto zbierka Srdce na kľúč dosiahne to, čosi básnik Gabriel Németh zaumienil, nájsť svojimi veršami skutočnú cestu nielen k slovenskému čitateľovi ale aj zahraničnému.Momentálne Gabriel Németh dokončil svoj prvý román Slzy pre bolesť a mieri s ním do vydavateľstva IKAR.Autor sa venuje duchovnej poézii. Chce byť pokračovateľom katolíckej moderny a venovať sa spisovateľskej tvorbe ako autor - spisovateľ......, Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenádenná čítanosťdenná čítannosť

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu