reklama

Gabriel Németh básnická zbierka Srdce na kľúč

Neopísateľný je pocit držať v ruke vlastnú básnickú zbierku. Srdce Vám bije na poplach, oči sa Vám rozžiaria dokorán a vy ste v tej chvíli šťastný človek

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
básnická zbierka Gabriel Németh Srdce na kľúč
básnická zbierka Gabriel Németh Srdce na kľúč (zdroj: www.google.sk)

Je česť byť básnikom – rozdávať sa svojimi básňami pre všetkých, pretože písať pre ľudí je zároveň nielen umenie ovládať svoje básnické remeslom, ale i veľkým poslaním.

 Prichádzať svojou tvorbou k čitateľom, aby sa našli v autorových dielach, aby zdieľali s ním svoje smútky a radosti, aby s básnikom a jeho básňami našiel spoločnú reč.

 To je tá správna cesta byť skutočným, umelcom - pravým autorom.

 V mojom prípade to platí dvojnásobne. Píšem pre ľudí srdcom, ako to cítim, na nič sa nehrám a mám rád svojich verných čitateľov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vždy som mal šťastie na dobrých dobrých ľudí, vždy som dával rady na starších kolegov – básnikov, spisovateľov a tak akosi moja ruka s perom v ruke ostávala pri klasike, a najmä duchovnej poézii.

 Neskutočne som mal a dodnes mám rád verše maestra slova Milana Rúfusa.

 Vážim si všetkých ktorí mi pri písaní vlievali optimizmus do žíl a fandili mi.

A dnes s hrdosťou môžem držať v ruke svoju už štvrtú básnickú zbierku

Srdce na kľúč, ktoré v tomto roku vydalo vydavateľstvo Spolok slovenských spisovateľov.

 Svoju zbierku básní som venoval znova dvom ženám vo svojom živote: mojej matke a priateľke Denise, ktoré vždy stoja pri mne v mojich ťažkých chvíľach osudu, keď to najviac potrebujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Preto, moji skalní čitatelia, príjmite odo mňa odo mňa dúšok z mojej básnickej zbierky a dovoľte Vám zaželať pekný podvečer s citom pre poéziu.

 Pretože poézia je fascinujúci literárny žáner, ktorý naplňuje každé ľudské srdce čitateľa a necháva žiť človeka naplno, žiť a milovať, ako osud mu prináleží a bolo v skutočnosti dané.....,

Srdce na kľúč
Srdce na kľúč (zdroj: www.googleobrazky.sk)

Jarná odysea

Jar sa nesie akordmi v korunách,

Poludnie plaší párik vtákov.

Dohral starý dobrý Bach,

Lesom znie

smaragdový spev nákov.

V zákutiach počuť slávika,

šum lístia praská,

chvejú sa stromy.

Srdce ranným svetlom zabliká,

Napnutý na strunách,

hlas huslí sa lomí.

Cítiť prítomnosť lesného orchestra,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Starý dub oprel sa o krídlo klavíra.

Obloha v sviežich farbách

Na bielu zimu iba spomína.

Synovská spoveď

/ mame /

Nebo adekvátne k zime

exceluje vločkami

a mráz sa zarezáva pod kožu.

Báseň je hudba pre dva hlasy,

ten zvláštny koncert,

keď chytáš poéziu za nitky,

a v tebe znie nesmrteľný Bach.

Obloha na rukách

Nesie vlastné sny o detstve,

Vystrihnuté akoby

zo srdca rodinného albumu.

A ty vraciaš iba ruky na úver

Je krásne veriť jej rozprávkach.

Mať istotu,

že požičané sa jej dvakrát vráti.

Veriť vysnívanej Atlantíde,

Dvíhajúc lásku cez dlane.

Svitá v nej slovo stvorené na báseň.

Večer u nás doma

/ priateľke D. /

Prejdem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

tvoj úsmev cez rovník,

na dvoch kolesách objavím.

našu stratenú Ameriku.

Naše osudy sú nám dané

k vlastnému šťastiu tam a späť,

tma vyzlieka

sa z nočných impresií.

Si moja Popoluška

v sexi džínsoch,

za kuchynským drezom

preváraš vodu ako spomienky.

Veríš, že každá rozprávka

má svojho princa,

keď sa na teba

len tak usmejem.

Gabo Németh

Gabo Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  1 227
  •  | 
  • Páči sa:  0x

profesionálny knihovník, básnik, spisovateľ, od roku 2006 člen Spolku slovenských spisovateľov. Vydal básnické zbierky: Za súmraku, Slnko nad básňou, Rodinný album.V roku 2016 mu vyšla vo vydavateľstve Spolku slovenských spisovateľov už v poradí štvrtá básnická zbierka Srdce na kľúč. Táto zbierka dosiahla celkom slušný úspech.Prekladá sa do dvoch jazykov: do taliančtiny a čínštiny, preto sa autor rozhodol až po jeho preložení poslednej básnickej zbierky Srdce na kľúč ponúkne svoje dielo na slovenský trh.Domnieva sa totiž, že týmto zbierka Srdce na kľúč dosiahne to, čosi básnik Gabriel Németh zaumienil, nájsť svojimi veršami skutočnú cestu nielen k slovenskému čitateľovi ale aj zahraničnému.Momentálne Gabriel Németh dokončil svoj prvý román Slzy pre bolesť a mieri s ním do vydavateľstva IKAR.Autor sa venuje duchovnej poézii. Chce byť pokračovateľom katolíckej moderny a venovať sa spisovateľskej tvorbe ako autor - spisovateľ......, Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenádenná čítanosťdenná čítannosť

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu