Samá telenovela, samá show, Československo má talent a odrazu mám pocit, že musím vypnúť televízor, lebo je to na mňa priveľa. Najkomerčnejšia televízia Markíza so svojími programami, hovorí samá za seba. Odhliadnúc od ďaľších komerčných staníc ako je televízia Joj, či česká televízia Prima. A mohli by sme menovať ako sa televízne stanice skomercionalizovali, stratili svoju prestíž a prím.
Už dlho som nevidel na televíznych obrazovkách / okrem lacných amerických filmov /, čosi kvalitné. A rád by som, nesmierne rád, by som si oku ulahodil. Žiaľ svet je nabitý telenovelami, každá z nich je tak povediac lacná, z druhej triedy a podstata uniká, podstata prísť s kvalitným programom, ktorý by naozaj zaujal.
Chuť díváka pozrieť si dobrý film, neprestáva a neverím, že divák je tak spokojný, že je odchovaný na telenovelách a všelijakých show. Výsledky sledovania, kto aký program sleduje, uspokojuje samotné komerčné televízie. Nestarajú sa už o samotnú kultúru diváka, ktorý túži po niečom inom. Televízia servíruje to, čo má. Mnohokrát sú to tak nekvalitné americké komédie, na ktorých sa človek nedokáže zasmiať, a vraj je to komédia.
Kultúra diváka upadá, divák sa uberá nesprávnym smerom. Pýta sa. Čo je pravá kultúra? Televízia tak ťažko plní svoju vzdelávaciu funkciu. Tento raz sa pýtam ja. Kde sú prírodovedecké filmy, dokumentárne filmy, vzdelávacie programy? Z televíznych obrazoviek sa vytratili ako Coprfield. Lenže divák nie je kúzelník, aby si vyčaril hodnotný program. Televízia je na ťahu, ináč celú šachovú partiu s divákom prehrá, ani sa nenazdá. Veď i pešiak vie vytasiť svoje zbrane a dokáže dať kráľovi šach - mat.