reklama

Svorka brechajúcich psov pred neurologickou ambulanciou.

Dnes som bol u lekára - neurológa , meno lekára neprezradím, veď žiadna reklama ne je prístupná, alebo predsa? K lekárovi som prišiel skôr, veď, ako sa vraví, skôr prídeš skôr odídeš. Aké však bolo moje prekvapenie, keď som sa zapísal ako dvanásty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

No, tak to budem určite tvrdnúť, pomyslel som si a sadol si do čakárne. Dvanásty, tak dvanásty, čo narobíš, tlačiť sa teda nebudeš, povedal som si. Neurológ mi mal spraviť vyšetrenie, aké však bolo moje prekvapenie, keď vyšiel druhý pacient a spýtal som sa, či sa vyšetrenie robí hneď, alebo sa dopredu treba objednať. Sestrička mi povedal, že každé vyšetrenie sa robí okamžite. Teda sa načakám, som dvanásty, povzdychol som si pred ňou. Zdravotná sestra sa na mňa pozrela a chopila sa príležitosti, povedala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Ak chcete sa prednostne vyšetriť, môžte zaplatiť sedem eura. Zoberieme Vás hneď, ako to bude možné. - Zdala sa mi táto cena dosť vysoká za jedno vyšetrenie, keď chce človek u lekára skončiť skôr. A pretože čakáreň bola nabitá pacientami, využil som túto príležitosť. Domnieval som sa, že v cene bude to sľúbené EEG vyšetrenie, ktoré mi bolo nutné spraviť. Ďalšie moje prekvapenie bolo, keď vyšetrenie, za ktoré som zaplatil sľúbených sedem era, spočívalo v tom, že neurológ mi nakázal ľahnúť si na chrbát, prstom ruky sledoval pohyb mojich očných buliev zľava doprava a potom zprava doľava. A potom som sa mal so zavretými očami prstom pravej a ľavej ruky dotknúť svojho nosa. A to bolo celé vyšetrenie za rovných Jánošikovských sedem eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tak si musí lekár v dnešnej našej drahej demokracii zarobiť, akoby lekári nemali toho dosť veľké príjmy, ešte i takéto zbíjacké vyšetrenie vykonávajú. Nestačil som sa spamätať, keď mi lekár povedal po vyšetrení, že ma objednáva na vyšetrenie EEG na daný termín a za to sa bude musieť platiť ďalších sedem eur. Tomu sa vraví čistý skalp, pán doktor. Tak si zarobiť, hneď zrána, ani pacient neprekročí prah ambulancie. Vraví sa tomu postmoderná lekárska prax v reálnom skutočnom žvote?

Ale jedno, zákon to dovoľuje, lekári to využívajú patrične, kde ostala ich Hipokratova prísaha pomáhať chorým a slabým. Zamenili ju za Jánošíkovskú prísahu, zbíjať pacientov, ako sa dá. Pekné, naozaj! O ďaľšom mojom prekvapení ani nehovorím, lebo to nebolo prekvapenie, ale šok. Treba vopred podotknúť, že ambulancia tohto lekára sa v nemenovanom mestečku nachádza v radovej zástavbe rodinných domov. Tak som skončil skôr a pobral sa domov, keď však som vyšiel na chodník, popri rodinných domov na vyvýšený múr, ktorý ohradzoval daný rodinný dom, z dvora vyskočil dosť veľký pes na to, aby ľuďom v tejto situácie ublížil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z chodníka zprava z bočnej uličky práve prichádzala trojčlenná svorka potulných psov. Aký nenávidiaci brechot na seba spustili, bolo šokujúce. Pacienti vychádzali od lekára, postávali na chodníku a nevedeli, čo majú robiť. Dosť nepríjemná situácia, hocičo sa mohlo stať, psy mohli ublížiť i nám pacientom Traja psy na chodníku pred ambulanciou lekára, jeden na spomínanom múre brechal ako zmyslov zbavený. Kde bol majiteľ domu? Ako mohol dopustiť, aby jeho pes vyskočil tam, kde vyskočil? A prečo nebol priviazaný? Bola to dosť nebezpečná situácia v danej chvíli. Psom sa nikdy nedá veriť. Áno, pes iba bránil rodinný dom, svoje teritórium, ale celá situácia sa mohla skončiť úplne inak. Pacienti stojaci pred ambulanciou sa mohli stať nevinnými obeťami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiaľ s potulnými psami a s nezodpovednými majiteľmi psov u nás je to hrozné. A liek na to neexistuje. Polícia nerobí nič, keď sa občan sťažuje / aj u nás v meste, odkiaľ priamo pochádzam je viac psov ako ľudí, keď to berieme z tej lepšej, humornej stránky. / Poľovnícký spolok má zviazané ruky so Spolkom pre ochranu zvierat. Psy sa nemôžu len tak strieľať irdix - dirnix, pretože sa hneď ozvu ochranári, polícia tá nerobí v tomto prípade nič. Kde sa teda dovolať pravdy? Ako celú situáciu riešiť, aby ostal ovca celá a vĺk sýty? Jedno z porekadiel vraví : Psy brešú, peniaze rozprávajú. Platí to vo veľkej politike a treba povedať, v tomto prípade viac než dvojnásobne.

Gabo Németh

Gabo Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  1 227
  •  | 
  • Páči sa:  0x

profesionálny knihovník, básnik, spisovateľ, od roku 2006 člen Spolku slovenských spisovateľov. Vydal básnické zbierky: Za súmraku, Slnko nad básňou, Rodinný album.V roku 2016 mu vyšla vo vydavateľstve Spolku slovenských spisovateľov už v poradí štvrtá básnická zbierka Srdce na kľúč. Táto zbierka dosiahla celkom slušný úspech.Prekladá sa do dvoch jazykov: do taliančtiny a čínštiny, preto sa autor rozhodol až po jeho preložení poslednej básnickej zbierky Srdce na kľúč ponúkne svoje dielo na slovenský trh.Domnieva sa totiž, že týmto zbierka Srdce na kľúč dosiahne to, čosi básnik Gabriel Németh zaumienil, nájsť svojimi veršami skutočnú cestu nielen k slovenskému čitateľovi ale aj zahraničnému.Momentálne Gabriel Németh dokončil svoj prvý román Slzy pre bolesť a mieri s ním do vydavateľstva IKAR.Autor sa venuje duchovnej poézii. Chce byť pokračovateľom katolíckej moderny a venovať sa spisovateľskej tvorbe ako autor - spisovateľ......, Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenádenná čítanosťdenná čítannosť

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu