reklama

Viera v srdci

Samozrejme viera v srdci je v dnešnej dobe veľmi dôležitá, teraz nehovorím o viere z náboženského hľadiska, hoci i tá v ťažkých chvíľach života človeku veľmi pomáha. Veriť, dúfať, v lepšiu budúcnosť, že na koniec všetko prekonáme, všetko sa s končí dobre. Bez tohto pocitu, bez tejto viery v srdci aspoň ja by som nedokázal nič. Viera v tom, že bude krajší deň. Viera, žiť a dúfať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Preskákal som si toho viac než dosť, narodil som sa detskou obrnou, detstvo som nemal najľahšie, a ty čo má poznajú vedia aký som. Vždy som stál na strane spravodlivosti, hájil ju a bojoval za ňu hoci i písaným slovom. Uvedomujem si, že slovo má veľkú zbraň, to vedeli už mnohí predo mnou, taký maestro básnik Milan Rúfus vedel svojimi veršami pohladiť otvoriť tým, ktorí to potrebujú oči. Dokázal, že slovo je dôležitá zbraň. A dodnes si myslím, že ním naozaj je. Ak čosi napíšem, tá druhá / radšej nemenovaná strana.., / sa na mňa pozerá povrchne, zhora, akoby ma v danej chvíli ani nepoznala. Jednoducha sa cíti urazená.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A vtedy si vravím. - Padla kosa na kameň - Vždy verím , že nie zbraňami človek vyhrá životný boj, ale rozumom, ktorý používa. A verte, silou zastrašovaním si nikto nepomôže. To len tak na margo danej veci. Klasik je povedal : Kto má dosť peňazí môže si vlastnú hlúposť kúpiť za toľko za koľko chce. Tento výrok sa mi nesmierne páčil. Skrýva sa v nej veľký kus pravdy. Tí najbohatší ľudia to jednoznačne využívajú v svoj prospech. Ja by som to zásadne nikdy nerobil. Robiť sa hlúpym pre zisk peňazí stoj, čo stoj. Peniaze vždy zlomili charakter človeka. A mne vždy ide o charakter, aspoň čo sa mňa týka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od hľadnúc od danej veci vždy verím, že všetko sa na dobre obráti. Spravodlivosť zvítazí.

Pretože dovtedy sa chodí s krčahom po vodu kým sa nerozbije. Keby človek neveril, nedúfal, nemal v sebe večný optimizmus, ťažko by sa mu životné prekážky v živote prekonávali. Len viera v srdci, v lepšiu búducnosť pomáha žiť a prežiť. Tomu som bol vždy učený, padneš, vstaneš, oprášiš si kolená a s nahodeným úsmevom ideš vpred. A pomáha to, vyskúšal som si to, respektíve vypestoval si v sebe pocit optimizmu a viery. A nikdy nedovolil preniknúť čiernym myšlienkam.

Bolo to zo začiatku ťažké, tento pocit sa ťažko pestoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sebavedomie a vlastné podvedomie sú ako kvety. Ako si ich vypestuješ, také podvedomie nosíš v srdci.

Nedávno som bol v nemocnici, možno sa dá obrazne povedať ušiel som z hrobárovej lopaty. Dva dni na áre v hlbokom bezvedomí. A povstal som, vrátil som sa do života, s optimizmom v žilách, s vierou v srdci, že bude všetko cool a in. A pomáha mi vždy viera v lepšiu budúcnosť pre mňa a pre všetkých.

Zapracoval som sa píšem, žijem, som tu. Kto verí, ten dúfa, ten žije. A potvrdilo sa.

Vrátil som sa do práce k rodine, k priateľke, k rodičom. Boh ma má rád, pretože to tak zariadil. A koniec koncom je tu Božia láska, jeho viera v srdci, ktorá je neprekonateľná. Milovať Boha a veriť mu, mať vždyv sebe patričnú silu, energiu v žilách, vieru v srdci. Tento pocit mi dáva silu ísť a napredovať za svojim cieľom. A nikdy sa nevzdám, lebo si verím. Verím v Boha, že čo je v živote psáno, to je človeku dáno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V každom prípade tejto životnej filozofii ostávam verný, drží ma nad vodou.

Som šťastný a rád.

Gabo Németh

Gabo Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  1 227
  •  | 
  • Páči sa:  0x

profesionálny knihovník, básnik, spisovateľ, od roku 2006 člen Spolku slovenských spisovateľov. Vydal básnické zbierky: Za súmraku, Slnko nad básňou, Rodinný album.V roku 2016 mu vyšla vo vydavateľstve Spolku slovenských spisovateľov už v poradí štvrtá básnická zbierka Srdce na kľúč. Táto zbierka dosiahla celkom slušný úspech.Prekladá sa do dvoch jazykov: do taliančtiny a čínštiny, preto sa autor rozhodol až po jeho preložení poslednej básnickej zbierky Srdce na kľúč ponúkne svoje dielo na slovenský trh.Domnieva sa totiž, že týmto zbierka Srdce na kľúč dosiahne to, čosi básnik Gabriel Németh zaumienil, nájsť svojimi veršami skutočnú cestu nielen k slovenskému čitateľovi ale aj zahraničnému.Momentálne Gabriel Németh dokončil svoj prvý román Slzy pre bolesť a mieri s ním do vydavateľstva IKAR.Autor sa venuje duchovnej poézii. Chce byť pokračovateľom katolíckej moderny a venovať sa spisovateľskej tvorbe ako autor - spisovateľ......, Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenádenná čítanosťdenná čítannosť

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu