Fóbia- chorobná úzkosť, alebo liečivá sila autogenného tréningu.

Autor: Gabo Németh | 5.9.2013 o 4:56 | (upravené 5.9.2013 o 7:04) Karma článku: 3,89 | Prečítané:  610x

Strach, alebo iba obyčajná úzkosť, tá v človeku tkvie vždy a bude, je to čosi prirodzené, ak človek pociťuje strach. Strach o svojich blízkych, strach, ktorý podvedome prežívame, keď po prvýkrát prežívame nečakanú udalosť. Jednoducho strach patrí k životu, tak ako radosť a šťastie.

Horšie je, keď úzkosť sa premení na chorobný strach. To je už pre človeka horšie, no z vlastnej  skúsenosti viem,  že pri liečení fóbii, úzkostného stavu, strachu ako takého platí jedno porekadlo / prosím berte to obrazne /  Pomôž si sám, aj Boh ti pomôže.

Jednoducho človek sa k celej situácii nemôže stavať apaticky  s tým, že beriem tabletky. Tie mi nepomáhajú, nech mi lekári zmenia liečbu. Nové myslenie, viera, pocit, že sa z toho určite dostanenem, a potom radosť optimizmus z pocitu z boja , ktorý ma s fóbiou čaká je veľmi doležitý, a taktiež radosť, optimizmus a pulzujúca energia z nového dňa. A samozrejme správne nasadená liečba, to však nechajme na lekárov - odborníkov.  V tomto prípade vždy treba čosi robiť pre seba, pre vlastnú liečbu a  v tomto prípade je to autogenný tréning, na ktorý sa vždy treba tešiť , mať z neho radosť, a prežívať ho naplno. Platí tu ešte jedno pravidlo, nepripúšťať si čierne myšlienky o strachu a úzkosti a nerozvíjať ich.

Možno si ktosi povie, ďalší mastičkár, ktorý sa nominoval na titul Mudr. a dáva rady. Lenže mňa sa tento problém týkal,  musím povedať vďaka svojej vnútornej sile som sa z toho dostal a rád by som sa so svojími pocitmi s vami podelil.

Život prináša mnoho stuácii, ktoré tiež môžu vyvolať fóbiu. Jeden z takýchto prípadov je i môj:

Stál som na zastávke električiek, keď ma mladá mamička poprosila, aby som jej pomohol s kočíkom do električky. Akosi som neodhadol situáciu pri pomoci s kočíkom a na schodoch električky sa mi podvrtla noha Pošmykol som sa  a spadol na kočík a tým pádom i na dieťa. Dieťaťu sa chvalabohu nič nestalo, matka bránila vlastným telom. Jej sa nalomil podpätok a celá situácia a jej scenár sa skončil katastrofálne. V tej chvíli som akosi viac emocionálne prežíval celú situáciu, plač dieťaťa, reči ľudí na vôkol a podobne. Rozbehol som sa a prešiel som pešou zónou k starému hotelu Slovan. Uvedomoval so si príliš ruch na hlavnej križovatke. Od tejto chvíle sa akosi prebudila fóbia z rušných ulíc a dlho dlho som sa jej nedokázal zbaviť, až mi pomohlo čosi čomu sa vraví autogenný tréning a vrelo to doporučujem každému, kto prežíva fóbiu ako chorobný strach.

Vďaka tomuto autogennému trénigu som sa z toho dostal. Odporučili mi psychológa, ktorý má Karlovú univerzitu, ba jeho učiteľom v Prahe bol i slávny  Miroslav Plzák, lekár a veľký špecialista  v odbore psychológia. A tak  sa začal môj veľký boj a musím povedať, že bez autogenného tréningu by som sa z toho ťažko dostal. Boj trval celých sedem rokov a som rád, že na konci som stál ako víťaz. Celých päť rokov sa menila a striedala liečba, malými úspechmi, nie však natoľko, aby som bol spokojný. Strach z rušnej premávky pretrvával a i lekári boli sami bezradní. Až som sa posledné dva roky začínal liečbu deň, čo deň dvakrát denne autogenným tréningom . A  úspech sa nedostavil okamžite, ale po troch týždňoch liečby  som zistil, že mám viac optimizmu vžila a viac si verím. A to bol začiatok môjho víťazstva. Celé dva roky som doma robil podľa pokynov lekárov autogenný tréning, až na koniec som sa vybral do Bratislavy sám a prechádzal som takými križovatkami, že som sa sám divil, že to zvládam.

Fázy autogenného tréningu sú : uvoľnenie a doslovné, vnútorné preživanie toho čoho sa bojíte, strachu, s tým, že si podvedome vravíte " Vy strach nemáte nikdy ste strach nemali ".  Vy  si danú situáciu predstavujete a v predstavivosti vlastných myšlienok situáci zvládate. Navodzujete si podvedome dobrú optimistickú náladu, vytvárate si podvedome situácie, ktoré sú vám príjemné, a potom sa vrátite k svojmu  problému s tým, že strach zvládate. Takáto relaxácia autogenného tréningu má trvať približne dvadsať minut. Každý deň je nutné v autogennom tréningu pokračovať , liečba sa nesmie prerušiť. Časom sa dostavia výsledky. A neskôr, keď sa  v danej situácii nachádzate, iba si pripomeniete slová z autogenného tréningu, v danej situácii vás to veľmi posilní. Ak sa predsa dotaví strach, treba dýchať zhlboka, telo sa tým uvoľní a negatívne prežitie zo strachu za pár sekúnd opadne. Vo fáze uvoľnenia si uvoľňujeme svaly a vždy sa optimisticky navodzujeme na autogenný tréning. Je to veľmi dôležité, kŕčovité prežitie autogenného tréningu k ničomu nevedie.

A keď som sa svojho psychológa na koniec liečby  pýtal kde nastal zvrat k lepšiemu povedal:

- Mali ste v sebe obrovskú silu a vďaka autogennému tréningu  vašej pevnej vôli ste to dokázali.  -

A tak v tomto prípade porekadlo Pomôž si sám, aj Boh ti pomôže platí dvojnásobne. Toto je sila autogenného tréningu, ktorá dokáže zmeniť myslenie človeka a vyliečiť ho z chorobnej úzkosti menom fóbia.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.


Už ste čítali?